عنوان پروژه « شارژر اتوماتیک باطری خودرو » عنوان پروژه « شارژر اتوماتیک باطری خودرو » | ![]() |
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 564 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 155 |
عنوان پروژه
« شارژر اتوماتیک باطری خودرو »
چکیده:
این پروژه دارای کارایی فوق العاده می باشد ونیز امروزه خودرو در زندگی ما نقش بسیاری را ایفا می کند وبه گونه ای می توان گفت که وسیله شخصی تکنفره به حساب آمده وهر یک نفر دارای یک خودروی شخصی می باشد که اغلب مشکل دشارژ شدن باطری را دارند که ما توانسته ایم این مشکل را نیز برطرف کنیم.
این مدار علاوه بر شارژ باطری خودرو تمام باطری های خشک وآبی که ولتاژ کاریی آنها با ولتاژ باتری خودرو یکسان باشند را می توان شارژ کرد.
ما توانسته ایم با هزینه ی نسبتا بسیار کم بسیاری از مشکلات را به آسانی حل کنیم.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
عنوان پروژه ..................................................................................................................................... 5
تقدیرنامه ...........................................................................................................................................7
چکیده ...............................................................................................................................................8
فهرست مطالب ..................................................................................................................................9
فهرست قطعات مورد نیاز در مدار .................................................................................................. 10
انواع باتریها .................................................................................................................................... 11
علل خرابی باطری .......................................................................................................................... 13
چگونگی تست کردن باطری .......................................................................................................... 14
1.بازرسی ................................................................................................................................ 15
2.برطرف کردن شارژسطحی ................................................................................................ 15
3.تست بار ............................................................................................................................. 16
چگونگی بررسی سالم بودن سیستم شارژ ................................................................................... 17
چگونگی شارژمجدد ...................................................................................................................... 23
علل ناتوان شدن باطری ................................................................................................................ 28
مراحل ساخت مدا دستگاه شارژ اتوماتیک باطری خودرو ............................................................31
1.مقاومت،خازن،دیود،فیوز،پتانسیومتر،دیود نورافشان،تریستور،ترانسفورماتور ........35-31
روش استفاده وتست مدار ........................................................................................................... 37
تنظیم شارژ ................................................................................................................................... 38
چگونگی کار با دستگاه ................................................................................................................. 39
فهرست قطعات و لوازم مورد نیاز در مدار فرستنده و گیرنده مادون قرمز
مقاومت ...............................................................................................................................10عدد
خازن الکترولیت.....................................................................................................................1عدد
ترانزیستور.................................................................................................................................3عدد
دیود های نورافشان (ال ای دی)..........................................................................................2عدد
تریستور.....................................................................................................................................1عدد
دیود رکتیفایر ..........................................................................................................................3عدد
دیود زنر.....................................................................................................................................1عدد
پتانسیومتر ...............................................................................................................................1عدد
جافیوزی وفیوز .......................................................................................................................2عدد
رادیاتور......................................................................................................................................2عدد
ترانسفورمر ...............................................................................................................................2عدد
فیبر مدارچاپی ........................................................................................................................1عدد
پیچ ومهره...................................................................................................................به تعداد کافی
سیم لحیم..................................................................................................................به مقدار کافی
سیم معمولی .......................................................................................................... .به اندازه کافی
انواع باتریها: دو نوع از رایج ترین انواع باتری اتومبیل عبارتند از : باتریهایی که به مراقبت کم (LM =Low Maintanace) نیاز دارند یا غیر سیلد و باتریهای بدون نیاز به مراقبت (FM =Free Maintanace) یا سیلد.
باتریهای با مراقبت کمتر (LM) دارای صفحه سرب آنتیموان/ کلسیم (دو آلیاژی یا هیبرید) می باشند. در حالیکه باتریهای بدون نیاز به مراقبت دارای (MF) صفحه سرب – کلسیم / کلسیم هستند.
باتری های بدون نیاز به مراقبت (MF) به مراقبت های پیشگیرانه کمتری نیازمندند، دارای عمری طولانی تر، شارژ سریعتر، مقاومت بیشتر در برابر شارژ بیش از حد (over charge)، کاهش خوردگی ترمینال ها و زمان مجاز جهت نگهدارى کالای (Shelf Life) طولانی تر هستند اما در برابر عیوب ناشی از دشارژ عمیق (Deep Discharge) به دلیل افزایش ریزش مواد فعال صفحات، سریعتر از کار می افتند.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
عنوان پروژه « شارژر اتوماتیک باطری خودرو » ,
بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش پزشکی همراه با پرسشنامه پیشرفت تحصیلی و مسایل مربوط به آن یکی از دغدغه های اصلی نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی کشورهاست چرا که مسئولین و تصمیم گیرندگان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در سراسردنیا، توسعه و پیشرفت جامعه را در توسعه و پیشرفت نظام آموزشی می دانند و این توسعه و پیشرفت از طریق پیشرفت تحصیلی | ![]() |
دسته بندی | پزشکی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 287 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 112 |
مقدمه و هدف:جو روانی-اجتماعی کلاس درس یکی از عوامل موثربر پیشرفت تحصیلی دانشجویان است. جو روانی-اجتماعی کلاس ،تاثیرات معناداری بر رفتارهای یادگیری دانشجویان ،باورهای مربوط به خود، اسنادهای علمی، انگیزش تحصیلی و اجتماعی،عملکرد هیجانی ، ارزش ها و پیشرفت تحصیلی دارد. این مطالعه به منظور بررسی ارتباط جو روانی-اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دکترای حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان صورت گرفته است.
مواد و روشها: این مطالعه توصیفی -تحلیلی و از نوع مقطعی است که در دانشجویان دکترای حرفه ای (پزشکی،دندانپزشکی و داروسازی) دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اساتید آنها با استفاده از پرسشنامه جو روانی-اجتماعی کلاس درس(میشو ،کومو و گوپیل)در دو سطح ادراک و انتظار ،در بین 115 نفر دانشجوی پزشکی،42نفر دانشجوی دندانپزشکی و 65 نفر دانشجوی داروسازی و همچنین تعداد 21 نفرعضوهیئت علمی انجام شد. برای توصیف داده ها از شاخص های مرکزی و پراکندگی و همچنین جداول استفاده گردید و به منظور تحلیل داده ها نیز از آزمون های tبا دو گروه مستقل، t زوجی، آزمونANOVA و همچنین ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. سطح معنی داری دراین مطالعه کمتر از 0.05 در نظرگرفته شده است.
یافته ها:مقایسه نمره انتظار (77/4 ± 80/31) و ادراک (60/4 ± 2/29) اساتید از جو کلاس نشان دهنده اختلاف معنادار می باشد(P<0.05 ). با استفاده از آزمون ANOVA به طور مشخص سطح انتظار اساتید بیشتر از ادراک می باشد.در دانشجویان نیز مقایسه نمره انتظار (37/4 ± 03/29) و ادراک (10/5 ± 433/24) از جو کلاس نشان دهنده وجود اختلاف معنادار می باشد و به طور مشخص سطح انتظار بیشتر از ادراک می باشد(P<0.001).و مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان سه دانشکده از جو کلاس نیز نشان دهنده اختلاف معنادار می باشد و به طور معناداری سطح انتظار بیشتر از ادراک می باشد(P<0.01). این در حالی است که بین دانشجویان 3 رشته از نظر تفاوت بین انتظار و ادراک، تفاوتی وجود ندارد(P>0.05).مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان و اساتید از جو کلاس نیز نشان دهنده اختلاف معنادار می باشد و به طور معناداری سطح انتظار(P<0.05) و ادراک (P<0.001) اساتید بیشتر از دانشجویان است.وبین معدل دانشجویان فقط با نمره ادراک همبستگی ضعیف و منفی (معکوس) وجود دارد P=0.042)).
نتیجه گیری:درمجموع یافته های این مطالعه نشان می دهد که بین جو روانی-اجتماعی کلاس و پیشرفت تحصیلی رابطه ی معناداری وجود دارد. برای پیشگیری از افت تحصیلی شناسایی و توسعه مدلهای مفهومی به ویژه، تدوین و توسعه ی یک مدل تجربی ازعملکرد تحصیلی برپایه ویژگیهای شناختی در این راستا می تواند کمک کننده باشد .
فهرست مطالب
چکیده. أ
فهرست جداول. د
فهرست ضمائم و پیوست.. ه
فصل اول: مقدمه و اهداف
1-1)مقدمه:2
2-1)بیان مسئله و اهمیت موضوع:3
3-1)هدف کلی.. 6
1-3-1)اهداف جزئی :6
2-3-1)اهداف كاربردی:6
4-1)سؤالات و فرضیات پژوهش :7
فصل دوم: کلیات وبررسی متون
1-2)کلیات.. 9
1-1-2)فلسفه تعلیم و تربیت.. 9
2-1-2)یادگیری.. 9
3-1-2)آموزش... 10
4-1-2)پیشرفت تحصیلی:11
5-1-2)کلاس درس:13
6-1-2)جو روانی-اجتماعی کلاس:14
2-2)مروری برمطالعات ایران و جهان.. 19
2-2-2)مطالعات جهان:19
2-2-2)مطالعات ایران:26
3-2)جمع بندی.. 29
فصل سوم: روش تحقیق
1-3) نوع مطالعه:31
2-3)جمعیت مورد مطالعه. 31
3-3)روش جمع آوری داده ها:31
4-3)روش اجرا:31
5-3)مشخصات ابزار جمع آوری داده های مطالعه:32
6-3)پرسشنامه اصلی تحقیق.. 32
7-3)روش تجزیه و تحلیل داده ها:34
8-3)تعاریف واژه ها34
پیشرفت تحصیلی:34
2-8-3)تعریف عملی:35
9-3) ملاحظات اخلاقی:35
10-3)مشکلات و محدودیت ها:36
فصل چهارم: یـافتــه هـا
1-4)مقدمه:38
1-1-4)تجزیه و تحلیل آماری.. 38
2-1-4)مشخصات نمونه ها:38
3-1-4)خصوصیات اساتید :40
4-1-4)خصوصیات دانشجویان:42
5-1-4)وضعیت انتظار و ادراک اساتید و دانشجویان:44
6-1-4)نتایج تحلیل های به عمل آمده:44
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
1-5) بحث بررسی دستیابی به اهداف پژوهش:51
2-5)نتیجه گیری نهایی :57
3-5)پیشنهادات برای پژوهش های آتی.. 57
4-5)پیشنهادات کاربردی.. 58
منابع و مآخذ
فهرست جداول
جدول 1- 4: فراوانی افراد شرکت کننده در پژوهش.... 49
جدول 2-4: مشخصات اساتید شرکت کننده در پژوهش (15=n)51
جدول 3-4: مشخصات دانشجویان شرکت کننده در پژوهش (203=n)53
جدول 4- 4: مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان سه دانشکده از جو کلاس... 55
جدول 5- 4: مقایسه اختلاف نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان 3 رشته. 56
جدول 6- 4: مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان برحسب جنس.... 57
جدول 7- 4: مقایسه نمره انتظار و ادراک بین دانشجویان و اساتید از جو کلاس... 58
جدول 8- 4: وضعیت همبستگی سن، معدل، نمره انتظار،نمره ادراک دانشجویان از جو کلاس... 59
فهرست ضمائم و پیوست
پیوست شماره یك: پرسشنامه دانشجویان.. 83
پیوست شماره دو: پرسشنامه اساتید. 89
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
بررسی ارتباط جو روانی،اجتماعی کلاس درس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پز,
رشد و نمو آمفیوکسوس آمفیوکسوس به معنای نیزه کوچک یا Lancelet است جانوری کوچک ودریازی واز شاخه Vertebrata ورده Cephalocordata می باشد | ![]() |
دسته بندی | تکوین جانوری |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 3246 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 41 |
غدد جنسی در Amphioxus
در جنس نر 26جفت بیضه کیسه ای شکل و در جنس ماده به همین تعداد تخمدان وجود دارد.
میکرومرها بدلیل زرده کمتر سریعتر ازماکرومرها تقسیم می شوند. nحفره ای در وسط مورولا ظاهر شده که حفره بلاستوسل است وپر از مایع ژله ای است. nبتدریج ژله موجود در حفره شروع به جذب آب کرده و باعث افزایش اندازه بلاستولا می شود. nبلاستومرهای بلاستولابصورت لایه ای به دور بلاستوسل دیده می شود که بلاستودرم گویند.
درقطب گیاهی صفحاتی از گرانولهای متراکم و شبکه اندوپلاسمی با تعداد زیادی میتوکندری به هم پیوسته بصورت حلقه هایی در آمده که pol plasm گیاهی بوده ودر هر کلیواژ واردیک بلاستومر شده در تعیین germ line نقش دارند.
تغییرات سومیت ها
فضای بین درماتوم ومیوتوم را myocoelگویند که بعدا نا پدید می شود. nبخش قدامی هر میوتوم رشد کرده و مخروطی می شود و ماهیچه های پشتی آمفیوکسوس را می سازند. nدر ماتومهای چپ وراست در سطوح پشتی وشکمی جانور به سوی هم رشد کرده ومتصل شده ولایه ای در زیر اکتودرم ایجاد کرده که درم پوست را می سازد. nاسکلروتوم در آمفیوکسوس به ساختمانهای مهره ای تبدیل نمی شود.
تغییر شکل رویان به لارو
رویان آمفیوکسوس وقتی دارای 10سومیت باشد پرده های تخم را پاره کرده درآب رهامی شود. nقبل از شکفتن تخم سلولهای اکتودرمی مژه دارشده که به لارو قابلیت شنا را می دهد. nلارو جوان فاقد دهان بوده ونمی تواند تغذیه کند. nدهان ابتدایی بصورت فرورفتگی اکتودرمی در طرف چپ بدن ظاهر شده بتدریج عمیق تر شده تا با دیواره لوله گوارش اتصال یابد و به سمت بخش میانی –قدامی چرخیده ودر سطح شکمی قرار می گیرد.
دستگاه گردش خون در Amphioxus
آمفیوکسوس فاقد قلب است وخون بصورت سرم بی رنگ وفاقد سلولهای خونی وپلاکت هاست. nیک ناحیه پیازی به نام سینوس سیاهرگی پایانه دستگاه سیاهرگی و ابتدای سرخرگهاست .
دستگاه دفعی در Amphioxus
آمفیوکسوس فاقد کلیه است . nپس مانده های متابولیکی توسط سلولهای لوله ای یا solenocytes nکه در زیر زوج آئورت ها قرار دارد جمع آوری می شود....
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
رشد و نمو آمفیوکسوس ,
پروژه اداره پست به زبان سی شارپ با بانک اطلاعاتی sql به همراه سورس کد پروژه اداره پست به زبان سی شارپ با بانک اطلاعاتی sql به همراه سورس کد | ![]() |
دسته بندی | پژوهش |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 192 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
پروژه اداره پست به زبان سی شارپ با بانک اطلاعاتی sql به همراه سورس کد
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پروژه اداره پست به زبان سی شارپ با بانک اطلاعاتی sql به همراه سورس کد ,
تحقیق کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران تحقیق کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران | ![]() |
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 23940 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 92 |
تحقیق کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران
بخش اول
آسانسور
1- تعاریف
آسانسور : وسیله ای ایست متشکل از کابین و معمولاً وزنه تعادل و اجزاء دیگر که با روشهای مختلقی مسافر (نفر) یا بار یا هردو را در مسیر بین طبقات ساختمان جابجا می کند.
آسانسور کششی : آسانسوری است که حرکت آن بر اثر اصطکاک بین سیم بکسل و شیار فلکه کشش،به هنگام چرخش آن،توسط سیستم متحرکه انجام می شود.
آسانسور هیدرولیکی : در این نوع آسانسور عامل حرکت کابین،سیلندر و پیستون هیدرولیکی است و ممکن است وزنه تعادل نیز داشته باشد و معمولاً برای ارتفاعات کم و سرعتهای کم کاربرد دارد.
بالاسری : فاصله قائم بین کف بالاترین توقف تا زیر سقف چاه آسانسوررا بالا سری گویند.این فاصله برای جلوگیری از برخورد تعمییر کاران یا اجزاء فوقانی کابین با سقف چاه پیش بینی میشود و اندازه آن متناسب با نوع و سرعت آسانسور از جداول استاندارد بدست می آید.
تابلو کنترل آسانسور :
مجموعه ای است شامل مدارهای فرمان و قدرت که وظیفه کنترل حرکت کابین و پاسخگوئی به احضار را بر عهده دارد،قسمت فرمان در انواع قدیمی از رله های متعدد و در انواع جدید عموماً از ریز پردازنده ها و سایر قطعات الکتریکی ساخته میشود.
تعمیرکار :
فرد یا افراد مجاز و متخصص صاحب صلاحیت که وظیفه سرویس یا تعمییر آسانسور را به عهده دارند.
تراز طبقه شدن :
منظور از هم تراز شدن کف کابین با کف تمام شده طبقه در محل ورودی به آسانسور است.
سیستم اضافه بار :
در برخی از آسانسورها برای جلوگیری از اضافه بار حسگری را به شیوه های مختلف تعبیه می کنند تا هنگام سوار شدن مسافر یا گذاشتن بار بیش از ظرفیت پیش بینی شده در کابین،ضمن اعلام خبر از حرکت آسانسور تا تخلیه بار اضافی جلوگیری شود.
سیستم ترمز ایمنی (سیستم پاراشوت) :
سیستم مکانیکی که ترجیحاً در قسمت زیرین یا بالای چهارچوب (یوک) کابین یا وزنه تعادل (در صورت لازم ) قرار میگیرد و در مواقع ضروری با افزایش غیر عادی سرعت فعال شده و سبب توقف کابین یا وزنه تعادل بوسیله قفل شدن کابین یا وزنه تعادل به ریلها می شود.
...
سطح مفید کابین:
سطح مفیدی است که برای ایستادن مسافر و یا گذاشتن بار به کار گرفته می شود و مقدارآن متناسب با ظرفیت بار یا مسافر محاسبه می شود.(جداول 2 الف و ب )
شیر اطمینان :
شیر هیدرولیکی است که هنگام سقوط یا افزایش ناگهانی سرعت درآسانسورهای هیدرولیک بکار می رود و هنگام افزایش جریان روغن بیش از خد مجاز،بسته شده واز سقوط یا افزایش سرعت کابین جلوگیری می نماید.
ضربه گیر (بافر) :
وسیله ای ارتجاعی است که برای جلوگیری از اصابت کنترل نشده کابین و یا وزنه تعادل به کف جاهک به کار میرود و طوری طراحی و انتخاب می شود که قسمتی از انرژی جنبشی کابین را مستهلک کند.ضربه گیر لاستیکی تا سرعت 1 متر بر ثانیه،ضربه گیر فنر حلقوی تا سرعت 6/1 متر بر ثانیه و ضربه گیر هیدرولیک برای هر سرعتی قابل استفاده است.باید توجه داشت که ضربه گیر برای متوقف کردن کابین در سقوط آزاد طراحی نشده است.
طبقه اصلی ورودی :
منظور طبقه ایست که ورودی افراد پباده به ساختمان از آن طریق انجام می شود و معمولا هم تراز خیابان است.چنانچه در ساختمانی دسترسیهای اصلی مختلفی به یک آسانسور وجود داشته باشد پائین ترین آنها طبقه اصلی محسوب می شود.
طول مسیر حرکت :ارتفاع بین کف طیقه اصلی ورودی تا کف بالاترین طیقه توقف آسانسور،طول مسیر حرکت نامیده میشود.
کابین :
جزئی از آسانسور است که مسافر،بار یا هردو را در آن جای میدهد کابین دارای کف برای ایستادن،دیواره هایی برای حفاظت مسافرین یا بار،سقف و معمولاً دارای درب می باشد.
...
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
تحقیق کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران ,
گزارش کارآموزی آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد اولیه شرکت پاکسان محل کارآموزی واحد کنترل کیفیت مواد اولیه ورودی پذیرش و نظارت واحد آموزش شرکت پاکسان گزارش کارآموزی آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد اولیه شرکت پاکسانمحل کارآموزی واحد کنترل کیفیت مواد اولیه ورودی پذیرش و نظارت واحد آموزش شرکت پاکسان | ![]() |
دسته بندی | علوم پایه |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 1590 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 120 |
گزارش کارآموزی آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد اولیه شرکت پاکسان
محل کارآموزی
واحد کنترل کیفیت مواد اولیه ورودی
پذیرش و نظارت
واحد آموزش شرکت پاکسان
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
گزارش کارآموزی آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد اولیه شرکت پاکسان محل کارآموزی واحد کنترل کیفیت مواد اولیه,
پایان نامه بررسی و مقایسه اختلال شخصیت ضداجتماعی بین افراد معتاد و غیرمعتاد پایان نامه بررسی و مقایسه اختلال شخصیت ضداجتماعی بین افراد معتاد و غیرمعتاد | ![]() |
دسته بندی | علوم اجتماعی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 64 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 108 |
پایان نامه بررسی و مقایسه اختلال شخصیت ضداجتماعی بین افراد معتاد و غیرمعتاد
چكیده
پژوهش حاضر به منظور (بررسی و مقایسه اختلال شخصیت ضداجتماعی بین افراد معتاد و غیرمعتاد) صورت گرفته است. بدین منظور از جوانان معتاد و غیرمعتاد 20 تا 30 ساله شهرستان بندرانزلی یك نمونه 80 نفری (40 نفر معتاد و 40 نفر غیرمعتاد) به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شده است.
دادههای آماری از طریق اجرای آزمون MMPI (فرم كوتاه) از گروههای نمونه بدست آمده و برای تجزیه و تحلیل نتایج تحقیق حاضر از آمار توصیفی و استنباطی از جمله آزمون T مستقل و با در نظر گرفتن نتیجه آزمون لوین با استفاده نرم افزار SPSS مورد استفاده قرار گرفته است.
فهرست مطالب
عنوان
فصل اول : كلیات
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
سؤالات
فرضیات
تعاریف اصطلاحات
فصل دوم : پیشینه پژوهش
تاریخچه مواد مخدر در جهان
جنگ تریاك در چین
جنگ تریاك در دوران معاصر
مراكز تولید جهانی مواد مخدر
نقش مافیا در توزیع بینالمللی مواد مخدر
سازمان پلیس بینالمللی
تاریخچه مواد مخدر در ایران
تشخیص دوگانه و اختلال شخصیت ضد اجتماعی
رفتار اختلال شخصیت ضداجتماعی
شخصیت صداجتماعی ، بیمار روانی و ضد اجتماع
تعریفی از اختلال شخصیت ضداجتماعی
بیمار روانی
اختلال شخصیت ضداجتماعی
اختلالات شخصیتی
تحقیقات داخل كشور
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونهگیری
نحوه اجرای آزمون
روش جمعآوری دادهها
ابزار اندازهگیری
اعتبار و پایایی
متغیرها
روش آماری
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل نتایج :
مقدمه
مشخصههای آماری نتایج كمی
مقایسه میانگینها
یافتههای فرعی تحقیق
فصل پنجم : بحث و نتیجهگیر
مقدمه
نتیجهگیری
محدودیتهای تحقیق
پیشنهادات
كاربرد نتایج
منابع :
منابع فارسی
منابع انگلیسی
منابع اینترنتی
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی و مقایسه اختلال شخصیت ضداجتماعی بین افراد معتاد و غیرمعتاد ,
بررسی تاثیر میزان بكارگیری فنآوری اطلاعات بر ساختار سازمانی شركت سهامی بیمه ایران در شهر تهران بررسی تاثیر میزان بكارگیری فنآوری اطلاعات بر ساختار سازمانی شركت سهامی بیمه ایران در شهر تهران (از نظر مدیران و معاونین) | ![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1384 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 202 |
بررسی تاثیر میزان بكارگیری فنآوری اطلاعات بر ساختار سازمانی شركت سهامی بیمه ایران در شهر تهران
فصل اول:
معرفی تحقیق
- مقدمه
- تعریف موضوع
- بیان مساله
- اهداف تحقیق
- اهمیت و ضرورت تحقیق
- فرضیههای تحقیق
- تعاریف عملیاتی متغیرها و واژههای اصلی تحقیق
فصل دوم :
ادبیات نظری و تجربی تحقیق
1- قسمت اول: فنآوری اطلاعات
2- قسمت دوم: سازمان و ساختار سازمانی
3- قسمت سوم: پیشینه تحقیق
4- قسمت چهارم: تاریخچه و معرفی شركتهای سهامی بیمه ایران
فصل سوم:
« روش و روششناسی تحقیق »
- مقدمه
- جامعه آماری
- روش جمعآوری اطلاعات
- نمونه و روش نمونهگیری
- ابزار اندازهگیری: معرفی پرسشنامه
- تعیین روایی (validity) و پایایی (Reliability) پرسشنامه:
فصل پنجم:
بحث و نتیجهگیری تحقیق
==========================
مقدمه:
تحولی ژرف در شرف وقوع است. تحولی كه در سالهای آینده جامعه صنعتی را اساساً دگرگون خواهد نمود. این تحول ویژه، نتیجه پیشرفتهای سریع و بیسابقه تكنولوژی اطلاعات در سالهای اخیر است. پیشرفت علم و دانش در سالهای اخیر دستاوردهای فراوانی را برای انسان به همراه داشته است. آخرین پیشرفتها در زمینه ارتباطات، مخابرات، ماهوارهها، كامپیوترها، مسافرتهای فضایی، مهندسی ژنتیك و سایر علوم، نوید بخش تحولات بیشتر در قرن آینده است. (فقیه و سرافراز، 1372، ص 22)
الوین تافلر در كتاب جابجایی در قدرت به عناصر سه گانه قدرت اشاره میكند كه عبارتند از:
خشونت، ثروت و دانایی. بدین معنا كه اگر در زمان انقلاب صنعتی، قدرت سرمایه یا ثروت حرف اول را در جهان آنروز میزد ولی امروزه این قدرت، مفهوم دانایی است كه حرف اول را در جهان خواهد زد. به زعم تافلر بر خلاف دهههای قبل این قدرت زور یا بازو نیست كه تعیین كننده قدرت جهانی یا گوینده حرف اول در جهان است بلكه این دانایی و اطلاعات بشری است كه میتواند تكلیف ابرقدرت آینده را در جهان آینده روشن كند در نتیجه سرمایهگذاریهای انفعالی و اقتصادی در این قرن در مقابل سرمایهگذاریهای اطلاعاتی و علمی بسیار ناچیز و كم و كمتر خواهد شد. تافلر علت فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را نیاز اطلاعاتی او به تكنیكها و فنون اطلاعاتی پیشرفته در زمینه تكنولوژی نظیر كامپیوتر میداند و همچنین علت قدرتمندی ژاپن در صحنه جهانی امروز و آینده را بعلت برخورداری از نظام اطلاعاتی و دانایی دقیق در صحنه جهانی میداند و یا علت ابرقدرت شدن احتمالی اروپا در یكی كردن قدرت تحقیق و توسعه و جمعآوری توان اطلاعاتی و دانایی خود در زمینه پیشرفت و تكنولوژی میداند. (تافلر، 1370، ص 90)
عصر اقتصاد خود معیشتی و كشاورزی با بهرهگیری از روشهای مبتدی مانند نیروی فیزیكی انسان و حیوان نقش اقتصادی خود را ایفا كرد و عصر انقلاب صنعتی نیز بر پایه بهینه سازی روش تولید انبوه با استفاده از نیروهای محركه و بهرهگیری از منابع انرژی شكوفایی خود را نمایان ساخت. اما اكنون عصر اطلاعات است كه هسته و یاخته اساسی آنرا توانهای رایانهای و شبكههای ارتباطی تشكیل میدهد در این دوران هدف اساسی بر افزایش توان فكری و اطلاعاتی و ارتباطی جامعه قرار دارد كه محصول چنین ساختاری افزایش آگاهی اجتماعی و برقراری تعادل در دانش عمومی و بهرهگیری از فناوریهاست و از آنجایی كه بهرهگیری از رایانهها از دهه 50 آغاز شده. اهمیت این فناوریها بر همگان اثبات شده است. (مومنی، 1380، ص 664)
نگرش جدیدی كه بر دنیای پست مدرن[1] حاكم است نشان میدهد كه خواستههای اقتصاد پویا و سازمانهای جدید و در حال تحول مستلزم ایجاد ساختارهای جدید اجتماعی، سبكهای رهبری جدید و همچنین رهیافتهای نوین در ساختار سازمانی است و همه ناشی از سیل عظیم تولید و گسترش اطلاعات در عصر حاضر است كه سازمان را مجبور به نگرش مجدد در عملكرد و فعالیتهایش میكند.
تعریف موضوع:
دوران جدید كه به عصر اطلاعات یا انفورماتیك معروف شده نوید دهنده جهانی نو با شیوههای نوین بكارگیری اطلاعات است. تاثیر شگرفی كه فناوری اطلاعات[2]در دو دهه اخیر بر كار و زندگی بشر گذاشته در خلال تمدن چندین هزار ساله او سابقه ندارد. IT یا بعبارتی كاربرد علمی نظامهای كامپیوتری توانسته علوم مختلف را یاری دهد كه هر یك گامی بلندبر داشتهاند. (فلاح همتآبادی، 1382، صفحه 3)
سازمانها نیز در این دوران به مثابه «مغزهای پردازش كننده اطلاعات»[3] در نظر گرفته میشوند. سازمانها سیستمهای اطلاعاتی هستند. هر جنبهای از عملكرد سازمان بستگی به پردازش اطلاعات دارد و مدیران تصمیمات خود را از طریق پردازش اطلاعات اتخاذ میكنند. با پیدایش اینترنت و اینترانت سازمانها مترادف با جریان اطلاعات گردیدهاند. (مورگان به نقل از وارث 1380، صفحه 124)
[1] - Post modern
[2] - Information Technology
[3] - Information processing Brains
...
قسمت دوم:
سازمان و ساختار سازمانی
مقدمه: «چرایی مطالعه سازمان»
سازمانها نقش عمدهای را در جهان نوین ایفا میكنند. حضور سازمانها اساساّ هر بخشی از زندگی اجتماعی كنونی را تحت تاثیر قرار میدهد. پیتر دراكر معتقد است كه امروزه جوانان باید سازمانها را همانگونه بیاموزند كه اجدادشان كشاورزی را آموختند.
همه ما میدانیم كه تحولات بزرگ اجتماعی اصولاً زائیدة فعالیتهای سازمانی بوده است. امپراتوری رم، گسترش مسیحیت و رشد و توسعه سرمایهداری سوسیالیزم همگی از طریق فعالیتهای سازمانی امكانپذیر شده است. دفع ضایعات اتمی، تروریسم، بیكاری و سایر مسائلی كه جامعه كنونی با آن روبروست همگی به گونهای است كه دركشان بدون درك مفاهیم سازمان و محتوای سازمانی دشوار است.
سازمانها هم میتوانند مفید باشند و هم میتوانند بذر نفاق و دشمنی را بپرورانند. سازمانها منافع فردی و گروهی اعضای جامعه را تامین میكنند. همچنین سازمانها در ارائه و تدوین سیاستهای دولت نقشی فعال دارند.
یكی از نویسندگان بزرگ متون و ادبیات سازمانی (هال) میگوید كه ما زمانی میتوانیم به این پرسش كه چرا باید سازمانها را مطالعه كنیم پاسخ دهیم كه همه مطالب مربوط به سازمان را مطالعه كرده باشیم. بدون تردید در زمان كنونی كه همگی در كشور سازمانی بسر میبریم مدیریت اهمیت زیادی دارد، ولی آنچه را كه باید بیشتر مورد توجه قرار دهیم سازمان است نه تنها مدیریت.
در كل میتوان اهمیت مطالعه سازمان را در این جمله ریچارد هال خلاصه كرد:
«هر قدر ما بیشتر بتوانیم دنیایی را خلق كنیم كه از نظر معنوی، اخلاقی و سیاسی تجانس لازم را داشته باشد بعنوان نیروی كار و شهروند بهتر میتوانیم سازمانها را اداره كنیم و مقاومت نماییم.»
در این قسمت از تحقیق محقق كوشیده است كه با مطالعه و بررسی ادبیات نظری در خصوص تئوریهای سازمان و ساختار سازمان، اصول سازماندهی و ساختار بندی سازمانها تصویری جامع از سازمان و مسائل ساختاری آنرا پیش روی خوانندگان قرار دهد.
«سازمان»
نگاهی به تعاریف سازمان:
ـ سازمان یك رابطه اجتماعی بستهای است كه طبق مقررات به افراد خارجی اجازه ورود نمیدهد. دستورات برای عملیات بوسیله افراد خاصی كه عهدهدار این وظیفه هستند. و در راس امور سازمان قرار میگیرند اعمال میشود و معمولاً یك ستاد اداری و اجرایی دارد. (Weber, 1947. P. 146)
ـ سازمان یك نهاد اجتماعی هدفمند است كه با برنامههایی روشن، به علت داشتن ساختاری آگاهانه و مرز مشخص فعالیتهای خاص را انجام میدهد.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
بررسی تاثیر میزان بكارگیری فنآوری اطلاعات بر ساختار سازمانی شركت سهامی بیمه ایران در شهر تهران,
برنامه محاسبه بازده سیکلون دانلود پروژه برنامه محاسبه بازده سیکلون | ![]() |
دسته بندی | پژوهش |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 2514 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 9 |
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
برنامه محاسبه بازده سیکلون ,
برنامه محاسبه بازده سیکلون دانلود پروژه برنامه محاسبه بازده سیکلون | ![]() |
دسته بندی | پژوهش |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 2514 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 9 |
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
برنامه محاسبه بازده سیکلون ,