خريد بک لينک
home theater in Los Angeles
Hookah Shisha Tobacco
فلنج
Barabas Ropa de hombre
آیداک
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 6 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : آیداک | بازدید : <-PostHit->
مقاله اصول پژوهش در عملیات

مقاله اصول پژوهش در عملیات

دانلود مقاله اصول پژوهش در عملیات

مقاله اصول پژوهش در عملیات
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71

پژوهش در عملیات مفاهیم اصول و تاریخچه

چكیده

این مقاله به تشریح مفاهیم و اصول پژوهش در عملیات می‌پردازد. تعاریف مختلفی از پژوهش در عملیات مطرح می‌شود و موضوع از جنبه علم بودن، هدف، ابزار، فنون، روش علمی، فعالیت‌ها و سایر ویژگی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس پیدایش، تحول و توسعه پژوهش در عملیات در سه دوره زمانی قبل از جنگ جهانی دوم، جنگ جهانی دوم، و پس از جنگ جهانی دوم شرح داده می‌شود. در پایان به حوزه‌های مرتبط با پژوهش در عملیات اشاره می‌شود.

كلیدواژه : تعریف؛ تاریخچه؛ ابزار؛ فنون؛ پژوهش در عملیات؛ تحقیق در عملیات؛ پژوهش عملیاتی؛ مفاهیم؛ اصول

1- مقدمه

با وجود منابع علمی بیشمار در زمینه پژوهش در عملیات درصد ناچیزی از آ‌‌‌نان به مفاهیم، اصول و روش پژوهش این حوزه پرداخته‌‌‌اند. برخی از دلایل این نارسایی را باید در میان دلایل توسعه نیافتن روش پژوهش در علوم پایه و فنی و مهندسی جست. ...

...

رویكرد سیستم‌ها در تمام مدت روی اهداف سیستم كل تمركز می‌كند. به این دلیل، تعریف اهداف سیستم در شروع مطالعه و بررسی مستمر و شاید تعریف مجدد آنها به موازات پیشرفت طراحی مهم است. وقتیكه اهداف تعریف شدند، هر مقدار داده كه جمع‌آوری آنها از جهت اقتصادی به صرفه باشد جمع‌آوری و سازماندهی می‌شوند. این داده‌ها شامل ورودیها، خروجیها، معیار، محدودیتها و ساختار عمومی سیستم می‌باشد. قدم بعدی نیازمند خلاقیت قابل ملاحظه‌ای است. طرح كلی سیستم در قالب عناصر اصلی و ارتباطات طراحی می‌شود. موارد جایگزین و تغییرات خلق و بررسی می‌شود. تشابهات و توافقات بین تخصص‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود. این قدم، اولین مرحله از طراحی مفهومی است.

تحلیل هنگامی بكار گرفته می‌شود كه طراح سعی در پالایش سیستم از طریق بهبود اجزاء و زیرسیستم‌ها دارد. در حالیكه خروجی‌های زیرسیستم‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند، طراح بصورت مستمر روی اهداف سیستم كل تمركز می‌كند. معیارها و محدودیتها نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و ممكن است در این مرحله بازنگری شوند.

4-5- استفاده از تیم چند تخصصی

عملیات و سیستم‌ها از اجزاء، مفاهیم و ارتباطاتی تشكیل شده‌اند كه هر كدام به حوزه تخصصی یا علمی خاصی مربوط بوده یا از كاربرد آن شكل گرفته‌است. با توجه به رویكرد سیستمی پژوهش در عملیات كه باید به عوامل، اجزاء و مفاهیم مختلف عملیات و سیستم‌ها توجه داشته‌ باشد...

دانلود مقاله اصول پژوهش در عملیات






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله اصول پژوهش در عملیات ,

تاريخ : 6 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : آیداک | بازدید : <-PostHit->
مقاله اصول پژوهش در عملیات

مقاله اصول پژوهش در عملیات

دانلود مقاله اصول پژوهش در عملیات

مقاله اصول پژوهش در عملیات
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71

پژوهش در عملیات مفاهیم اصول و تاریخچه

چكیده

این مقاله به تشریح مفاهیم و اصول پژوهش در عملیات می‌پردازد. تعاریف مختلفی از پژوهش در عملیات مطرح می‌شود و موضوع از جنبه علم بودن، هدف، ابزار، فنون، روش علمی، فعالیت‌ها و سایر ویژگی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس پیدایش، تحول و توسعه پژوهش در عملیات در سه دوره زمانی قبل از جنگ جهانی دوم، جنگ جهانی دوم، و پس از جنگ جهانی دوم شرح داده می‌شود. در پایان به حوزه‌های مرتبط با پژوهش در عملیات اشاره می‌شود.

كلیدواژه : تعریف؛ تاریخچه؛ ابزار؛ فنون؛ پژوهش در عملیات؛ تحقیق در عملیات؛ پژوهش عملیاتی؛ مفاهیم؛ اصول

1- مقدمه

با وجود منابع علمی بیشمار در زمینه پژوهش در عملیات درصد ناچیزی از آ‌‌‌نان به مفاهیم، اصول و روش پژوهش این حوزه پرداخته‌‌‌اند. برخی از دلایل این نارسایی را باید در میان دلایل توسعه نیافتن روش پژوهش در علوم پایه و فنی و مهندسی جست. ...

...

رویكرد سیستم‌ها در تمام مدت روی اهداف سیستم كل تمركز می‌كند. به این دلیل، تعریف اهداف سیستم در شروع مطالعه و بررسی مستمر و شاید تعریف مجدد آنها به موازات پیشرفت طراحی مهم است. وقتیكه اهداف تعریف شدند، هر مقدار داده كه جمع‌آوری آنها از جهت اقتصادی به صرفه باشد جمع‌آوری و سازماندهی می‌شوند. این داده‌ها شامل ورودیها، خروجیها، معیار، محدودیتها و ساختار عمومی سیستم می‌باشد. قدم بعدی نیازمند خلاقیت قابل ملاحظه‌ای است. طرح كلی سیستم در قالب عناصر اصلی و ارتباطات طراحی می‌شود. موارد جایگزین و تغییرات خلق و بررسی می‌شود. تشابهات و توافقات بین تخصص‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود. این قدم، اولین مرحله از طراحی مفهومی است.

تحلیل هنگامی بكار گرفته می‌شود كه طراح سعی در پالایش سیستم از طریق بهبود اجزاء و زیرسیستم‌ها دارد. در حالیكه خروجی‌های زیرسیستم‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند، طراح بصورت مستمر روی اهداف سیستم كل تمركز می‌كند. معیارها و محدودیتها نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و ممكن است در این مرحله بازنگری شوند.

4-5- استفاده از تیم چند تخصصی

عملیات و سیستم‌ها از اجزاء، مفاهیم و ارتباطاتی تشكیل شده‌اند كه هر كدام به حوزه تخصصی یا علمی خاصی مربوط بوده یا از كاربرد آن شكل گرفته‌است. با توجه به رویكرد سیستمی پژوهش در عملیات كه باید به عوامل، اجزاء و مفاهیم مختلف عملیات و سیستم‌ها توجه داشته‌ باشد...

دانلود مقاله اصول پژوهش در عملیات






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله اصول پژوهش در عملیات ,

تاريخ : 23 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : آیداک | بازدید : <-PostHit->
آموزش کامل ۱۴ شغل اینترنتی با درآمد مناسب

دانلود آموزش کامل ۱۴ شغل اینترنتی با درآمد مناسب

دانلود آموزش کامل ۱۴ شغل اینترنتی با درآمد مناسب

دانلود آموزش کامل ۱۴ شغل اینترنتی با درآمد مناسب
۱۴ شغل اینترنتی
بسته کسب درامد
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در منزل
دانلود
دسته بندی کسب درآمد اینترنتی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 19193 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2000

آموزش کامل ۱۴ شغل اینترنتی

در این بسته که شامل ۱۴ کتاب آموزشی (بیش از هزار صفحه آموزش مشاغل اینترنتی) وزارت کار و تامین اجتماعی می باشد, 

طبق سرفصل های این سازمان آموزش مشاغل زیر را دریافت خواهید کرد تا بتوانید یکی از این مشاغل را انتخاب و پیاده سازی نمائید.

 

1- آموزش راه اندازی آژانس مسکن اینترنتی

تعداد صفحات: ۸۱ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۲- آموزش راه اندازی آموزشگاه مجازی در اینترنت

تعداد صفحات: ۵۶ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۳- آموزش راه اندازی بازاریابی ایمیلی در اینترنت

تعداد صفحات: ۶۵ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۴- آموزش راه اندازی خدمات فروش نشریات الکترونیکی در اینترنت

تعداد صفحات: ۷۰ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۵- آموزش راه اندازی فروش تهاتری کالا و خدمات در اینترنت

تعداد صفحات: ۸۱ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۶- آموزش راه اندازی فروشگاه کتاب در اینترنت

تعداد صفحات: ۵۱ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۷- آموزش راه اندازی تامین و فروش قطعات یدکی خودرو در اینترنت

تعداد صفحات: ۹۰ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۸- آموزش راه اندازی حسابداری اینترنتی

تعداد صفحات: ۵۴ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۹- آموزش راه اندازی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در اینترنت

تعداد صفحات: ۶۸ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۱۰- آموزش راه اندازی مشاوره حقوقی, جذایی و مدنی در اینترنت

تعداد صفحات: ۱۰۲ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۱۱- آموزش راه اندازی مشاوره شغلی در اینترنت

تعداد صفحات: ۶۹ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۱۲- آموزش راه اندازی صحافی و چاپ اینترنتی

تعداد صفحات: ۹۸ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۱۳- آموزش راه اندازی تبلیغات اینترنتی

تعداد صفحات: ۵۸ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۱۴- آموزش راه اندازی تورهای مسافرتی در اینترنت

تعداد صفحات: ۶۴ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

دانلود آموزش کامل ۱۴ شغل اینترنتی با درآمد مناسب






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
آموزش کامل ۱۴ شغل اینترنتی با درآمد مناسب ,

تاريخ : 18 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : آیداک | بازدید : <-PostHit->
مجموعه مقاله باینری کردن تصاویر باینری کردن

در این مجموعه 6 مقاله از مقالات انگلیسی برای باینری کردن و آستانه سازی تصاویر درجه خاکستری و رنگی آورده شده است

دانلود مجموعه مقاله باینری کردن تصاویر باینری کردن

مجموعه مقالات باینری کردن
آستانه سازی
تصویر رنگی
تصویر آستانه سازی
تصویر درجه خاکستری
دسته بندی فناوری اطلاعات
فرمت فایل pdf
حجم فایل 9066 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

مجموعه مقاله باینری کردن تصاویر باینری کردن

در این مجموعه 6 مقاله از مقالات انگلیسی برای باینری کردن و آستانه سازی تصاویر درجه خاکستری و رنگی آورده شده است.

دانلود مجموعه مقاله باینری کردن تصاویر باینری کردن






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مجموعه مقاله باینری کردن تصاویر باینری کردن ,

تاريخ : 8 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : آیداک | بازدید : <-PostHit->

Google Scholar,گوگل دانشجویی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
Google Scholar,گوگل دانشجویی,

تاريخ : 6 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : آیداک | بازدید : <-PostHit->
تحقیق کنترل انیمیشن با داینامیک

تحقیق کنترل انیمیشن با داینامیک

دانلود تحقیق کنترل انیمیشن با داینامیک

کنترل انیمیشن با داینامیک
تحقیق انیمیشن
انیمیشن داینامیک
کنترل انیمیشن
انیمیشن سازی داینامیک
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75

كنترل  اینمیشن با دینامیك

در این مقاله مزایا و معایب كینماتیك و دینامیك در كنترل حركت برای متحرك سازی كاراكترهای سه بعدی بحث می كنیم در این مقاله یك سیستم كنترل حركت براساس دینامیك ارائه میدهیم .

برنامه های چنین سیستمی بخصوص در محیط راه رفتن و چنگ انداختن می‌باشند . این نشان می دهد كه شبیه سازی نوشتن یك نامه یك پروسه مناسب دینامیك است برای اینمیشن دست آمدت علم حركت وكینماتیك قابل اطمینان تر است شكل تغییر فرم سطح نیز بصورت كامل مورد توجه قرار گرفته است .

لغات كلیدی : كینماتیك یا علم حركت ، دینامیك كاراكترهای سه بعدی راه رفتن و نوشتن بدست آوردن و چنگ زدن .

 

معرفی :

در این مقاله ما مشكل مهم حالت گرفتن بازوها و حركت دادن در انیمیشن انسان را مورد  بررسی قرار می دهیم : چه زاویه ای برای شانه ها داشته باشد . آرنج و مچ لازم است در حالیكه دست باید به یك موقعیت خاصی ودر

نقطه ای از فضا حركت كند ؟

چگونه بازو را بصورت واقعی برای مثلا نوشتن یك نامه متحرك سازی كنیم؟

این اساسا یك مشكل كنترل حركت است . برای حل این مشكل راههای مختلفی توضیح داده شده و كلاسه بندی شده اند .

در قدم اول تست و پویو در سال 1988 مدلها را در مدلهای كنیماتیك دینامیك كلاسه بندی كردند مدلهای كینماتیك حركت را از موقعیت ها ایجاد می كردند وهمچنین از روی سرعت و شتاب مدلهای دینامیك حركت را با یكسری فشارها و چرخشها ...

دانلود تحقیق کنترل انیمیشن با داینامیک






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق کنترل انیمیشن با داینامیک ,

تاريخ : 3 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : آیداک | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سواد رسانه ای

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سواد رسانه ای

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سواد رسانه ای

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سواد رسانه ای
فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 222 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سواد رسانه ای (فصل دوم)

در 84 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه با موضوع سواد رسانه ای 

سواد:

 با ورود به قرن بیست و یکم و ظهور جامعه دانایی محور، مفهوم سواد تغییر پیدا کرده است. سواد، دیگر‌‌‌ همان معنی سنتی توانایی خواندن و نوشتن را ندارد، بلکه مفهوم سواد در معنای جدید خود شامل سواد دیجیتالی، سواد اطلاعاتی و سواد رسانه‌ای است. با توجه به اینکه در عصر حاضر، شکل و سطح سواد تغییر کرده است؛ همه افراد جامعه نیاز به سوادآموزی در معنای جدید آن دارند. در عصر کنونی کسی که خواندن و نوشتن می‌‏داند و حتی تحصیلات دانشگاهی دارد، ولی به عنوان مثال نحوه استفاده از اینترنت و جستجو در آن را نمی‌داند، یا توان درک پیام‌های رسانه‌ای را ندارد، باسواد تلقی نمی‌شود.

 2-1-2 انواع سواد:

2-1-2-1سواد دیجیتالی[1] :

مردم، هنوز نحوه استفاده صحیح از کامپیو‌تر و تجهیزات کامپیوتری را نمی‌‏دانند و در نتیجه کامپیو‌تر در بسیاری از خانه‌ها تبدیل به وسیله تزئینی یا وسیله بازی شده است.  در جامعه مبتنی بر دانایی، اکثر مشاغل، به سواد، دانش و مهارت‌های جدید از جمله توانایی کار با کامپیو‌تر و اینترنت نیاز دارند. بنابراین مردم به ویژه، دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و شاغلان باید مهارت استفاده از اینترنت و جستجوی اطلاعات در آن و مهارت بهره‌گیری از نرم افزارهای عمومی و تخصصی را داشته باشند.

 کامپیوتر‌ها نحوه آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها را تغییر داده است، در مدارس و دانشگاه‌ها دانش آموزان یا دانشجویان می‌آموزند تا انبوهی از اطلاعاتی را که از اینترنت می‌گیرند پردازش کنند و از این اطلاعات در جهت یادگیری بیشتر استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند به منابع و اطلاعات علمی در سراسر جهان دسترسی پیدا کنند. اگر دانش آموزان یا دانشجویان سواد دیجیتال نداشته باشند، نمی‌توانند همگام با این تحولات پیش روند.  کارمندان و شاغلان با بهره‌مندی از سواد دیجیتال و استفاده صحیح از امکانات و تجهیزات فناوری اطلاعات، می‌توانند با بهره وری، سرعت و دقت بیشتری کار خود را انجام دهند.

سواد دیجیتالی شامل مهارت‌های زیر خواهد بود:

مهارت کار با سیستم عامل‌ها و راهبری عمومی کامپیو‌تر

مهارت استفاده از امکانات اطلاعاتی اینترنت نظیر جستجو و یابش اطلاعات در اینترنت و پایگاه‌ها و منابع علمی و اطلاعاتی و دانشنامه‌های اینترنتی.

مهارت استفاده از امکانات ارتباطی اینترنت نظیر پست الکترونیک، شبکه‌های اجتماعی، تالارهای گفتگو، گروه‌های خبری، سیستم‌های پیام رسانی فوری و کنفرانس‌های اینترنتی.

مهارت استفاده از امکانات همکاری اینترنت نظیر سیستم‌های دورکاری الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، پرداخت اینترنتی، بانکداری اینترنتی، دولت الکترونیکی و خدمات الکترونیکی.

مهارت کار با نرم افزارهای عمومی نظیر نرم افزارهای چندرسانه‌ای، آموزشی، واژه‌پرداز، صفحه گسترده، پایگاه داده، طراحی و گرافیک و …

مهارت استفاده از نرم افزارهای تخصصی مربوط به رشته تخصصی هر فرد نظیر نرم‌افزارهای آماری، برنامه‌نویسی، مهندسی، محاسباتی، اقتصادی، حسابداری، مدیریتی و …

مهارت استفاده از امکانات و تجهیزات سخت افزاری نظیر کامپیو‌تر خانگی، لپ تاپ، تبلت، تلفن همراه هوشمند، پرینتر، اسکنر و …

2-1-2-2سواد اطلاعاتی[2]:

افراد در عصر اطلاعات و جامعه مبتنی بر دانش، به منظور دسترسی به منابع اطلاعاتی و استفاده از آن، باید سواد اطلاعاتی داشته باشند. سواد اطلاعاتی مجموعه مهارت‌ها و توانمندی‌هایی است که فرد را قادر می‌سازد، نیاز اطلاعاتی خود را تشخیص دهد، منابع و پایگاه‌های اطلاعاتی لازم را شناسایی کند، به تدوین روش جستجو در این منابع و پایگاه‌های اطلاعاتی بپردازد و پس از انجام جستجو، اطلاعات به دست آمده را ارزیابی کرده و به منظور تولید اطلاعات جدید، پیوند لازم بین اطلاعات جدید را با دانش قبلی خود برقرار سازد.


[1] Digital Literacy

[2] Information Literacy

...

 

2-1-3 سواد رسانه ای:

بر اساس نظر جیمز پاتر[1]، بسیاری از افراد واژه سواد را با رسانه­های چاپی ربط می دهند و آن را معادل توانایی خواندن قلمداد می­کنند. برخی نیز، در رویارویی با رسانه های دیگری همچون فیلم و تلویزیون، این اصطلاح را به سواد دیداری[2] بسط می دهند. نویسندگان دیگری نیز از اصطلاحاتی نظیر سواد رایانه ای[3] و سواد خواندن[4] استفاده می کنند، اما هیچ یک از این ها معادل «سواد رسانه ای» نیستند، بلکه صرفا اجزای سازنده آنند. «سواد رسانه ای» شامل تمام این توانایی های ویژه و نیز چیزهای دیگری است. اگر خواندن بلد نباشیم، از رسانه های چاپی چیزی دستگیرمان نمی شود. اگر در درک آداب دیداری و روایی مشکل داشته باشیم نمی توانیم از تلویزیون یا فیلم چیز زیادی بفهمیم. اگر نتوانیم از رایانه استفاده کنیم. ازآنچه به مرور زمان در مهم ترین رسانه رخ می دهد، بی خبر می مانیم. در واقع، سواد رسانه ای فراتر و عمومی تر از این توانایی های ویژه است. بدین ترتیب، سواد رسانه ای چنین تعریف می شود:

سواد رسانه ای مجموعه ای از چشم اندازها[5] یا جنبه های فکری است که ما برای قرار گرفتن در معرض رسانه، فعالانه[6] از آن­ها بهره برداری می کنیم تا معنای پیام هایی را که با آن­ها روبه رو می شویم، تفسیر کنیم. ما چشم اندازهای خود را با استفاده از ساختارهای دانش خود می سازیم و برای ساختن ساختارهای دانش، به ابزار و مواد اولیه نیاز داریم. این ابزار، مهارت های ما و ماده اولیه، اطلاعات به دست آمده از رسانه ها و دنیای واقعی است. استفاده فعالانه از رسانه ها بدان معنی است که ما از پیام ها آگاهیم و به طور خودآگاهانه با آن ها تعامل داریم. به طور سنتی، سواد رسانه ای به توانایی تحلیل و ارزیابی محصولات رسانه ای و به طور گسترده تر به ایجاد ارتباط موثر و از طریق نگارش خوب اطلاق می شود. طی نیم قرن گذشته، سواد رسانه ای شامل توانایی تحلیل شایسته و به کارگیری ماهرانه روزنامه نگاری چاپی، محصولات سینمایی، برنامه های رادیویی و تلویزیونی و حتی اطلاعات و مبادلات رایانه ای (از جمله تعاملات زمان واقعی از طریق شبکه جهانی اینترنت) شده است.(بروان،1998: 44)

بر این اساس، برخی کارشناسان حوزه ارتباطات سواد رسانه ای را "توانایی دستیابی، تجزیه و تحلیل، نقد، ارزیابی و ایجاد پیام های رسانه ای به گونه های مختلف" تعریف می کنند. کارشناسان ارتباطات معتقدند، فرد با مهارت سوادرسانه ای قادر است به طور منتقدانه، درباره آنچه در کتاب، روزنامه، مجله، تلویزیون، رادیو، فیلم، موسیقی، تبلیغات، بازی های ویدیویی، اینترنت و... می بیند، می خواند و می شنود، فکر کند. گروهی از دانشمندان سواد رسانه ای را "تقویت تجارب رسانه ای" تعبیر می کنند.(همان منبع)

 


[1]Jams potter                   

[2] f Visual Literacy

[3] Computer Literacy

[4] Reading Literacy

[5] Perspective

[6] Actively

...

قسمتهایی از منابع فارسی :

 

1.  ابیلی ، خداداد ( 1374 ) ؛ « آموزش تفکر انتقادی » ، (ترجمه) ، تهران : سمت.

2.  ازکیا، م. و دربان، آ. ع. (1382). روش‌های کاربردی تحقیق. تهران: کیهان.

3.  ازکیا، مصطفی (1374). جامعه‌شناسی توسعه و توسعه نیافتگی روستائیان ایران، انتشارات اطلاعات، تهران.

4.  ایزدی، رضا،(1380)، فناوری های نوین و آموزش مولد، نشر دیدار.

5.  اتکینسون، دیوید و مارک رابوی(1384)، رادیو- تلویزیون خدمت عمومی (چالش قرن بیست و یکم)، ترجمه مرتضی ثاقب فر، تهران: انتشارات سروش.

6.  احدیان، محمد و داود محمدی، 1377، مباحث تخصصی در تکنولوژی آموزشی، تهران: انتشارات ققنوس.

7.  احدیان، محمد و آقازاده، محرم. راهنمای روش‌های نوین تدریس برای آموزش و كارآموزی. چاپ چهارم، تهران: نشر آییژ، 1382.

8.  ارجمندی، غلامرضا،1385. مهارت های سواد رسانه ای. در کتاب مهارت های زندگی(1) ویراستار دکتر بهمن زندی، 90-65.تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.

9.  الوین تافلر، موج سوم، ترجمه شهیندوخت خوارزمی، 1373  

...

قسمتهایی از منابع انگلیسی:

Accenture, (2001). Creating a Development Dynamic, Final Report of the Digital Opportunity Initiative. Markle Foundation. United Nations Development Program.

Angell, Helena Mary (2005). What music videos teach at-risk adolescent girls: making a case for media literacy curriculum. A doctoral dissertation of Philosophy. University of Florida.

Birden H, page S., "Teaching by videoconference: a commentary on best practice for rural education in health professions", Rural and Remote Health 5 (online), 2005: 236.

Bray, M. (2002). Education in developing Asia. Asian development Bank. Comparative education research center. The University of Hong Kong.

Chapman, R. and Slaymaker, T. (2002) ICTs and Rural Development: Review of the literature, current interventions and opportunities for Action. Available online: www.odi.org.UK/publications/workingpapers/wp192.pdf

Christ, W. & Potter, W.J. (1998). Media literacy, media education and the academy. Journal of Communication, 48 (1), 5-13.

Colorado Nonprofit Development Center. 2001. First Chance Project. http://www.ruralwomyn.net/firstchance.html

Cortés, C. (2001). Knowledge construction and popular culture: The media as multicultural educator. In J. Banks & C. McGee Banks (Eds.), Handbook of research on multicultural education (pp. 169-183). San Francisco: Jossey-Bass.

Dunn, June. Forkner, PhD, 2003, "Internet-based patient self-care: the Internet generation of health care delivery", JMIR, Vol. 5. Retrieved 19 Aug 2007 from: http://www.jmir.org/2003/2/e8

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سواد رسانه ای






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سواد رسانه ای ,

تاريخ : 3 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : آیداک | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سواد رسانه ای

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سواد رسانه ای

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سواد رسانه ای

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سواد رسانه ای
فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 222 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سواد رسانه ای (فصل دوم)

در 84 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه با موضوع سواد رسانه ای 

سواد:

 با ورود به قرن بیست و یکم و ظهور جامعه دانایی محور، مفهوم سواد تغییر پیدا کرده است. سواد، دیگر‌‌‌ همان معنی سنتی توانایی خواندن و نوشتن را ندارد، بلکه مفهوم سواد در معنای جدید خود شامل سواد دیجیتالی، سواد اطلاعاتی و سواد رسانه‌ای است. با توجه به اینکه در عصر حاضر، شکل و سطح سواد تغییر کرده است؛ همه افراد جامعه نیاز به سوادآموزی در معنای جدید آن دارند. در عصر کنونی کسی که خواندن و نوشتن می‌‏داند و حتی تحصیلات دانشگاهی دارد، ولی به عنوان مثال نحوه استفاده از اینترنت و جستجو در آن را نمی‌داند، یا توان درک پیام‌های رسانه‌ای را ندارد، باسواد تلقی نمی‌شود.

 2-1-2 انواع سواد:

2-1-2-1سواد دیجیتالی[1] :

مردم، هنوز نحوه استفاده صحیح از کامپیو‌تر و تجهیزات کامپیوتری را نمی‌‏دانند و در نتیجه کامپیو‌تر در بسیاری از خانه‌ها تبدیل به وسیله تزئینی یا وسیله بازی شده است.  در جامعه مبتنی بر دانایی، اکثر مشاغل، به سواد، دانش و مهارت‌های جدید از جمله توانایی کار با کامپیو‌تر و اینترنت نیاز دارند. بنابراین مردم به ویژه، دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و شاغلان باید مهارت استفاده از اینترنت و جستجوی اطلاعات در آن و مهارت بهره‌گیری از نرم افزارهای عمومی و تخصصی را داشته باشند.

 کامپیوتر‌ها نحوه آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها را تغییر داده است، در مدارس و دانشگاه‌ها دانش آموزان یا دانشجویان می‌آموزند تا انبوهی از اطلاعاتی را که از اینترنت می‌گیرند پردازش کنند و از این اطلاعات در جهت یادگیری بیشتر استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند به منابع و اطلاعات علمی در سراسر جهان دسترسی پیدا کنند. اگر دانش آموزان یا دانشجویان سواد دیجیتال نداشته باشند، نمی‌توانند همگام با این تحولات پیش روند.  کارمندان و شاغلان با بهره‌مندی از سواد دیجیتال و استفاده صحیح از امکانات و تجهیزات فناوری اطلاعات، می‌توانند با بهره وری، سرعت و دقت بیشتری کار خود را انجام دهند.

سواد دیجیتالی شامل مهارت‌های زیر خواهد بود:

مهارت کار با سیستم عامل‌ها و راهبری عمومی کامپیو‌تر

مهارت استفاده از امکانات اطلاعاتی اینترنت نظیر جستجو و یابش اطلاعات در اینترنت و پایگاه‌ها و منابع علمی و اطلاعاتی و دانشنامه‌های اینترنتی.

مهارت استفاده از امکانات ارتباطی اینترنت نظیر پست الکترونیک، شبکه‌های اجتماعی، تالارهای گفتگو، گروه‌های خبری، سیستم‌های پیام رسانی فوری و کنفرانس‌های اینترنتی.

مهارت استفاده از امکانات همکاری اینترنت نظیر سیستم‌های دورکاری الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، پرداخت اینترنتی، بانکداری اینترنتی، دولت الکترونیکی و خدمات الکترونیکی.

مهارت کار با نرم افزارهای عمومی نظیر نرم افزارهای چندرسانه‌ای، آموزشی، واژه‌پرداز، صفحه گسترده، پایگاه داده، طراحی و گرافیک و …

مهارت استفاده از نرم افزارهای تخصصی مربوط به رشته تخصصی هر فرد نظیر نرم‌افزارهای آماری، برنامه‌نویسی، مهندسی، محاسباتی، اقتصادی، حسابداری، مدیریتی و …

مهارت استفاده از امکانات و تجهیزات سخت افزاری نظیر کامپیو‌تر خانگی، لپ تاپ، تبلت، تلفن همراه هوشمند، پرینتر، اسکنر و …

2-1-2-2سواد اطلاعاتی[2]:

افراد در عصر اطلاعات و جامعه مبتنی بر دانش، به منظور دسترسی به منابع اطلاعاتی و استفاده از آن، باید سواد اطلاعاتی داشته باشند. سواد اطلاعاتی مجموعه مهارت‌ها و توانمندی‌هایی است که فرد را قادر می‌سازد، نیاز اطلاعاتی خود را تشخیص دهد، منابع و پایگاه‌های اطلاعاتی لازم را شناسایی کند، به تدوین روش جستجو در این منابع و پایگاه‌های اطلاعاتی بپردازد و پس از انجام جستجو، اطلاعات به دست آمده را ارزیابی کرده و به منظور تولید اطلاعات جدید، پیوند لازم بین اطلاعات جدید را با دانش قبلی خود برقرار سازد.


[1] Digital Literacy

[2] Information Literacy

...

 

2-1-3 سواد رسانه ای:

بر اساس نظر جیمز پاتر[1]، بسیاری از افراد واژه سواد را با رسانه­های چاپی ربط می دهند و آن را معادل توانایی خواندن قلمداد می­کنند. برخی نیز، در رویارویی با رسانه های دیگری همچون فیلم و تلویزیون، این اصطلاح را به سواد دیداری[2] بسط می دهند. نویسندگان دیگری نیز از اصطلاحاتی نظیر سواد رایانه ای[3] و سواد خواندن[4] استفاده می کنند، اما هیچ یک از این ها معادل «سواد رسانه ای» نیستند، بلکه صرفا اجزای سازنده آنند. «سواد رسانه ای» شامل تمام این توانایی های ویژه و نیز چیزهای دیگری است. اگر خواندن بلد نباشیم، از رسانه های چاپی چیزی دستگیرمان نمی شود. اگر در درک آداب دیداری و روایی مشکل داشته باشیم نمی توانیم از تلویزیون یا فیلم چیز زیادی بفهمیم. اگر نتوانیم از رایانه استفاده کنیم. ازآنچه به مرور زمان در مهم ترین رسانه رخ می دهد، بی خبر می مانیم. در واقع، سواد رسانه ای فراتر و عمومی تر از این توانایی های ویژه است. بدین ترتیب، سواد رسانه ای چنین تعریف می شود:

سواد رسانه ای مجموعه ای از چشم اندازها[5] یا جنبه های فکری است که ما برای قرار گرفتن در معرض رسانه، فعالانه[6] از آن­ها بهره برداری می کنیم تا معنای پیام هایی را که با آن­ها روبه رو می شویم، تفسیر کنیم. ما چشم اندازهای خود را با استفاده از ساختارهای دانش خود می سازیم و برای ساختن ساختارهای دانش، به ابزار و مواد اولیه نیاز داریم. این ابزار، مهارت های ما و ماده اولیه، اطلاعات به دست آمده از رسانه ها و دنیای واقعی است. استفاده فعالانه از رسانه ها بدان معنی است که ما از پیام ها آگاهیم و به طور خودآگاهانه با آن ها تعامل داریم. به طور سنتی، سواد رسانه ای به توانایی تحلیل و ارزیابی محصولات رسانه ای و به طور گسترده تر به ایجاد ارتباط موثر و از طریق نگارش خوب اطلاق می شود. طی نیم قرن گذشته، سواد رسانه ای شامل توانایی تحلیل شایسته و به کارگیری ماهرانه روزنامه نگاری چاپی، محصولات سینمایی، برنامه های رادیویی و تلویزیونی و حتی اطلاعات و مبادلات رایانه ای (از جمله تعاملات زمان واقعی از طریق شبکه جهانی اینترنت) شده است.(بروان،1998: 44)

بر این اساس، برخی کارشناسان حوزه ارتباطات سواد رسانه ای را "توانایی دستیابی، تجزیه و تحلیل، نقد، ارزیابی و ایجاد پیام های رسانه ای به گونه های مختلف" تعریف می کنند. کارشناسان ارتباطات معتقدند، فرد با مهارت سوادرسانه ای قادر است به طور منتقدانه، درباره آنچه در کتاب، روزنامه، مجله، تلویزیون، رادیو، فیلم، موسیقی، تبلیغات، بازی های ویدیویی، اینترنت و... می بیند، می خواند و می شنود، فکر کند. گروهی از دانشمندان سواد رسانه ای را "تقویت تجارب رسانه ای" تعبیر می کنند.(همان منبع)

 


[1]Jams potter                   

[2] f Visual Literacy

[3] Computer Literacy

[4] Reading Literacy

[5] Perspective

[6] Actively

...

قسمتهایی از منابع فارسی :

 

1.  ابیلی ، خداداد ( 1374 ) ؛ « آموزش تفکر انتقادی » ، (ترجمه) ، تهران : سمت.

2.  ازکیا، م. و دربان، آ. ع. (1382). روش‌های کاربردی تحقیق. تهران: کیهان.

3.  ازکیا، مصطفی (1374). جامعه‌شناسی توسعه و توسعه نیافتگی روستائیان ایران، انتشارات اطلاعات، تهران.

4.  ایزدی، رضا،(1380)، فناوری های نوین و آموزش مولد، نشر دیدار.

5.  اتکینسون، دیوید و مارک رابوی(1384)، رادیو- تلویزیون خدمت عمومی (چالش قرن بیست و یکم)، ترجمه مرتضی ثاقب فر، تهران: انتشارات سروش.

6.  احدیان، محمد و داود محمدی، 1377، مباحث تخصصی در تکنولوژی آموزشی، تهران: انتشارات ققنوس.

7.  احدیان، محمد و آقازاده، محرم. راهنمای روش‌های نوین تدریس برای آموزش و كارآموزی. چاپ چهارم، تهران: نشر آییژ، 1382.

8.  ارجمندی، غلامرضا،1385. مهارت های سواد رسانه ای. در کتاب مهارت های زندگی(1) ویراستار دکتر بهمن زندی، 90-65.تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.

9.  الوین تافلر، موج سوم، ترجمه شهیندوخت خوارزمی، 1373  

...

قسمتهایی از منابع انگلیسی:

Accenture, (2001). Creating a Development Dynamic, Final Report of the Digital Opportunity Initiative. Markle Foundation. United Nations Development Program.

Angell, Helena Mary (2005). What music videos teach at-risk adolescent girls: making a case for media literacy curriculum. A doctoral dissertation of Philosophy. University of Florida.

Birden H, page S., "Teaching by videoconference: a commentary on best practice for rural education in health professions", Rural and Remote Health 5 (online), 2005: 236.

Bray, M. (2002). Education in developing Asia. Asian development Bank. Comparative education research center. The University of Hong Kong.

Chapman, R. and Slaymaker, T. (2002) ICTs and Rural Development: Review of the literature, current interventions and opportunities for Action. Available online: www.odi.org.UK/publications/workingpapers/wp192.pdf

Christ, W. & Potter, W.J. (1998). Media literacy, media education and the academy. Journal of Communication, 48 (1), 5-13.

Colorado Nonprofit Development Center. 2001. First Chance Project. http://www.ruralwomyn.net/firstchance.html

Cortés, C. (2001). Knowledge construction and popular culture: The media as multicultural educator. In J. Banks & C. McGee Banks (Eds.), Handbook of research on multicultural education (pp. 169-183). San Francisco: Jossey-Bass.

Dunn, June. Forkner, PhD, 2003, "Internet-based patient self-care: the Internet generation of health care delivery", JMIR, Vol. 5. Retrieved 19 Aug 2007 from: http://www.jmir.org/2003/2/e8

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سواد رسانه ای






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سواد رسانه ای ,

بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری با توجه به درجه انعطاف پذیری مالی در شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری با توجه به درجه انعطاف پذیری مالی در شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران چکیده عمده مدیران شركتها در نقاط مختلف دنیا به انعطاف پذیری مالی به عنوان یك موضوع مهم در تصمیمات مربوط به ساختار بندی سرمایه توجه می كنندتحقیقات دانشگاهی با این عقیده موافق

دانلود بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری با توجه به درجه انعطاف پذیری مالی در شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری
بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری با توجه به درجه انعطاف پذیری مالی در شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری
بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری با توجه به درجه انعطاف پذیری مالی
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 866 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 98

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری

بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری با توجه به درجه انعطاف پذیری مالی در شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران


چکیده:

عمده مدیران شركتها در نقاط مختلف دنیا به انعطاف پذیری مالی به عنوان یك موضوع مهم در تصمیمات مربوط به ساختار بندی سرمایه توجه می كنند.تحقیقات دانشگاهی با این عقیده موافق اند كه انگیزه دستیابی به انعطاف پذیری مالی با توان آتی و نیاز شركتها برای افزایش سرمایه گذاری بیرونی و تامین مجدد مالی با هزینه كم مرتبط می باشد.شركتهای با انعطاف مالی بیشتر دسترسی آسانی به بازارهای سرمایه خارجی ودستیابی به منابع مورد نیاز به منظور كسب سودهای پیش بینی نشده و فرصتهای جدید رشد را دارند.

در این تحقیق به بررسی تاثیر درجه انعطاف پذیری مالی شرکتها در میزان اثرگذاری عوامل موثر برکارایی سرمایه گذاری است. در این تحقیق از جامعه آماری مربوط به 103 شرکت از شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار جهت بررسی این مساله استفاده شده است.نتایج تحقیق نشان می دهد که در شرکتهایی که از انعطاف پذیری بالاتری برخوردار هستند متغیرهای کیفیت گزارشگری مالی و اهرم مالی و نوع صنعت بر کارایی شرکتها اثر گذار است.ولی در سایر سطوح انعطاف پذیری (پایین و متوسط) رابطه معنادار مشاهده نگردید.

کلمات کلیدی: انعطاف پذیری مالی،میزان سرمایه گذاری، كارایی سرمایه گذاری

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل اول: کلیات تحقیق

 1-1- مقدمه         2

 1-2- تشریح موضوع و بیان مسأله     3

1-3- سوال اصلی پژوهش    7

1-4- ضرورت انجام تحقیق   8

1-5- فرضیه تحقیق            8

1-6- اهداف تحقیق 8

1-7- تعریف واژهها و اصطلاحات تخصصی تحقیق         9

 1-8- روش و ابزار گردآوری نمونه ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات    10

 

 

فصل دوم: بررسی ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق

2-1- مقدمه         

2-2-تعریف سرمایه گذاری   13

2-3- روش های تقسیم بندی سرمایه گذاری        13

2-3-1- براساس موضوع سرمایه گذاری           14

2-3-2- بر اساس زمان یا مدت سرمایه گذاری     14

2-3-3- بر حسب خطر یا ریسک سرمایه گذاری  14

2-4- انواع سرمایه گذاران    14

2-4-1- اشخاص حقیقی        15

2-4-2-اشخاص حقوقی        15

2-4-3-بانکها       15

2-4-4-شرکتهای بیمه 15

     2-4-5-صندوقهای بازنشستگی      15

2-4-6-شرکتهای سرمایه گذاری         16

2-4-7-شرکتهای دارنده یا مادر          16

3-4-8- شرکتهای کارگزاری 16

2-4-9-سایر اشخاص حقوقی  16

2-5- انواع ریسک های سرمایه گذاری 17

2-5-1- ریسک اعتباری      17

2-5-2- ریسک نقدینگی       17

2-5-3- ریسک کشوری       18

2-5-4- ریسک نرخ بهره     18

 2-5-5-ریسک نرخ تبدیل ارز           18

2-6- معیار ارزیابی طرح‌های سرمایه‌گذاری       19

2-6-1- معیار كلاسیك         19

2-6-2- معیار سرمایه كینز   19

2-7- عوامل موثر بر سرمایه‌گذاری     20

2-7-1- عوامل داخلی          20

2-7-2- عوامل خارجی        22

2 -7-3- میزان در سرمایه‌گذاری        23

2-8- انواع سرمایه‌گذاری     25

2-9- برنامه ریزی سرمایه گذاری       25

2-10- ماهیت اصلی تصمیمات سرمایه‏گذاری     26

2-11- ساختار فرآیند تصمیم‏گیری       26

2-11-1- تجزیه و تحلیل اوراق بهادار  26

2-11-2- مدیریت پرتفلیو     27

2-12- عوامل خارجی تأثیرگذار بر فرآیند تصمیم‏گیری      27

2-12-1- عدم اطمینان         28

2-12-2- عرضه سرمایه‏گذاری جهانی 28

2-13-سرمایه‏گذاریهای بازار سرمایه    29

2-14- انواع اوراق بهادار با سود ثابت  29

2-14-1- اوراق بهادار دولتی مركزی   29

2-14-2- اوراق بهادار نهادهای دولتی  29

2-14-3- اوراق بهادار شهرداریها       29

2-14-4- اوراق بهادار شركتی           30

2-15- بازارهای سهام         30

2-16- شناخت سهام عادی    30

2-17- ویژگی‏های خاص سهام عادی    31

2-18- ارزشیابی سهام عادی 31

2-18-1- روش ارزش فعلی  32

2-18-2-روش ضریب قیمت به سود هر سهم      32

2-19-  مبانی تحلیل تكنیكی در بازار سرمایه      32

2-19-1-  تجزیه بنیادی       33

2-19-2- تحلیل تکنیکی      36

2-20- نحوه ایجاد آرایش‏های مختلف در نمودار سهام         38

2-21- خطهای روند و كانالها 39

2-22- كاربردهای میانگین‏های متحرك 39

2-23- میانگین متحرك ساده  40

2-24- میانگین متحرك موزون           40

2-25- میانگین متحرك نمایی 40

2-26- تحلیل  قدرت نسبی    41

2-27- مقایسه شرایط جذب سرمایه در ایران و جهان         41

2-28- رتبه بندی ریسك سرمایه گذاری 42

2-29- عوامل موثر در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی 42

2-29-1- عوامل سیاست گذاری اقتصادی          43

2-29-2- عوامل ساختار اقتصادی       44

2-29-3-عوامل تشویقی و حمایتی       45

2-30- انعطاف پذیری مالی   46

2-31- پیشینه تحقیق           47

2-31-1- مطالعات داخلی     47

2-31-2- مطالعات خارجی   49

 

 

فصل سوم: روش تحقیق

 

 

 

3-1- مقدمه          53

3-2- روش شناسی تحقیق     54

3-3-جامعه‌ی آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه        54

3-3-1- جامعه آماری          54

3-3-2- روش نمونه گیری    55

3-4-روش گردآوری داده ها   55

3-5- روشهای تجزیه و تحلیل داده ها   56

3-5-1-روشهای آماری        56

3-5-2- بسط مدل تحقیق و نحوه تجزیه و تحلیل داده ها      60

3-5-2-1-مدل رگرسیونی تحقیق        60

3-5-2-2- تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق       61

3-5-3- طریقه پردازش اطلاعات        62

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

4-1- مقدمه          64

4-2- فرضیه تحقیق            64

4-3-نحوه تجزیه و تحلیل داده ها         64

4-4- اندازه گیری کیفیت گزارشگری مالی با مدل فرانسیس 66

4-5- شاخص های توصیفی متغیرها     71

4-6- آزمون فرضیه تحقیق   72

4-6-1- بررسی رابطه بین متغیرهای مستقل تحقیق و کارایی برای شرکتهایی با انعطاف پذیری کمتر          73

4-6-2- بررسی رابطه بین متغیرهای مستقل تحقیق و کارایی برای شرکتهایی با انعطاف پذیری متوسط        75

4-6-3- بررسی رابطه بین متغیرهای مستقل تحقیق و کارایی برای شرکتهایی با انعطاف پذیری بالا 77

4-7- خلاصه فصل 80

 

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

5-1-مقدمه           82

5-2-خلاصه تحقیق 82

5-3- روش تحقیق  83

5-4- نتایج حاصل از آزمون فرضیه‌های تحقیق   83

5-5- نتیجه‌گیری   85

5-6- محدودیت‌های تحقیق    85

5-7- پیشنهادها      86

5-7-1- پیشنهادهای کاربردی 86

5-7-2- سایر پیشنهادها        87

5-7-3- پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی 87

 منابع و ضمائم     

 

 

دانلود بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری با توجه به درجه انعطاف پذیری مالی در شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری با توجه به درجه انعطاف پذیری مالی در شركتهای پذیرفته شده در ,

تاريخ : 16 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : آیداک | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی تأثیر عوامل محیطی در ابتلا به سرطان پستان

پایان نامه بررسی تأثیر عوامل محیطی در ابتلا به سرطان پستان

دانلود پایان نامه بررسی تأثیر عوامل محیطی در ابتلا به سرطان پستان

پایان نامه بررسی تأثیر عوامل محیطی در ابتلا به سرطان پستان
دسته بندی دکترا
فرمت فایل doc
حجم فایل 326 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 120

 

پایان نامه دکترا بررسی تأثیر عوامل محیطی در ابتلا به سرطان پستان

چکیده

 

اهداف طرح: سرطان پستان  از كل سرطان­های موجود در زنان را تشكیل می­دهد و عامل عمده­ی مرگ ناشی از سرطان در زنان 59-20 سال است. متأسفانه میزان ابتلا به این سرطان در برخی از كشورها به ویژه کشور ما به شدت رو به افزایش است. لذا شناسایی عوامل خطرزای احتمالی و نقش آنها در ابتلا به این نوع سرطان در جامعه ما بسیار اهمیت دارد و شناخت آنها مرهون مطالعات تحقیقاتی خواهد بود.این مطالعه با هدف تعیین ریسك فاكتورهای فردی و محیطی مؤثر بر سرطان پستان در استان اردبیل طراحی و اجرا شده است.

مواد و روش ها: مطالعه حاضر از نوع تحلیلی (مورد – شاهدی) می باشد که بر روی 75 نفر بیمار مبتلا به سرطان پستان با تایید پاتولوژی و 75 نفر شاهد که از نظر سن (گروه های سنی 5 ساله) و محل سکونت با گروه مورد همسان سازی شدند، انجام شد. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه و از طریق مصاحبه حضوری جمع­آوری شد. پرسشنامه حاوی سوالاتی در خصوص اطلاعات دموگرافیك، مشخصات باروری و سوابق خانوادگی وی بود. در تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های مجذور کای، Fisher، T-test و رگرسیون لجستیک استفاده شده است. 

یافته ها: در این مطالعه میانگین و انحراف معیار سنی در گروه مورد و شاهد به ترتیب 9/11±5/46 سال و 4/12±2/46 سال (دامنه سنی20 تا 86) بود. متغیرهای مصرف داروهای ضد بارداری   (13/21-27/2=%95CI،9/6=OR) و مصرف گوشت قرمز (97/6–2/1=%95CI،9/2=OR) به عنوان فاكتورهای خطر سرطان پستان و سابقه ی شیردهی (83/0-06/0=%95CI،2/0=OR) و مصرف ماهی (43/0-06/0=%95CI،15/0=OR) به عنوان فاكتورهای محافظت كننده از ابتلا به سرطان پستان شناخته شدند.

نتیجه گیری:  میانگین سن ابتلا به سرطان پستان در استان اردبیل با مطالعات انجام شده در سایر نقاط كشور هماهنگ است ولی نسبت به جوامع توسعه یافته 2 دهه كمتر می باشد. با توجه به شناسایی عوامل خطر سرطان پستان در استان اردبیل توصیه  می شود كه افراد دارای این نوع عوامل خطر نسبت به مراقبت های لازم برای تشخیص زودرس از جمله خودآزمایی پستان به موقع اقدام كنند.

واژه های كلیدی: سرطان پستان -  عوامل محیطی -  عوامل فردی 

 

 

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                          صفحه

فصل اول: طرح تحقیق

1-1 مقدمه......................................... 2

2-1 اهمیت موضوع پژوهش و بیان مسئله................ 3 

3-1 تعریف واژه‌ها.................................. 5

4-1 اهداف پژوهش................................... 7

1-4-1 هدف كلی..................................... 7

2-4-1 اهداف اختصاصی............................... 7

3-4-1 اهداف كاربردی  ............................. 8

5-1 فرضیات پژوهش.................................. 8

فصل دوم: بررسی متون

1-2 مبانی نظری.................................... 11

1-1-2 تكامل پستان................................. 11

2-1-2 آناتومی پستان............................... 12

3-1-2 فیزیولوژی پستان............................. 15

4-1-2 انواع سرطان پستان........................... 16

 

 

5-1-2 پاتولوژی.................................... 21

6-1-2 تشخیص سرطان پستان........................... 23

7-1-2 درمان سرطان پستان........................... 24

8-1-2 اپیدمیولوژی سرطان پستان در جهان............. 27

9-1-2 اپیدمیولوژی سرطان پستان در ایران و اردبیل... 30

10-1-2 فاكتورهای خطر سرطان پستان.................. 31

11-1-2 پیش آگهی و میزان بقای سرطان پستان.......... 36

12-1-2 مدل های ارزیابی و برخورد با خطر............ 39

2-2 مروری بر مطالعات انجام شده.................... 42

1-2-2 مطالعات جهان................................ 42

2-2-2 مطالعات ایران............................... 45

فصل سوم: مواد و روش ها

1-3 نوع مطالعه.................................... 49

2-3 جامعه آماری و روش حجم نمونه................... 49

3-3 روش گردآوری اطلاعات ........................... 50

4-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی آماری....... 50

5-3 ملاحظات اخلاقی.................................. 51 

 

 

فصل چهارم: نتایج

1-4 نتایج......................................... 53

2-4 جداول......................................... 64

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

1-5 بحث........................................... 77

2-5 نتیجه گیری.................................... 86

3-5 محدودیت های طرح .............................. 87

4-5 پیشنهادات..................................... 87

منابع

منابع............................................. 90

پیوست1 (پرسشنامه)................................. 99

پیوست2 (رضایت نامه).............................. 105

 

 

فهرست جداول

عنوان                                          صفحه

جدول1-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر میانگین سنی... 64

جدول2-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر متغیرهای دموگرافیك   64

جدول3-4 توزیع بیماران از نظر پاتولوژی سرطان پستان. 65

جدول4-4 توزیع بیماران از نظر توپوگرافی سرطان پستان 65

جدول5-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر سابقه مواجهه فعال و غیرفعال با سیگار.......................................... 66

جدول6-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر مدت مواجهه غیرفعال با سیگار.................................................. 66

جدول 7-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر وضعیت تغذیه.. 67

جدول8-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر شاخص­های توده­ی بدن    68

جدول9-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر متغیرهای بارداری و سقط   69

جدول10-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر میانگین دفعات سقط و بارداری.................................................. 70

جدول11-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر سابقه شیردهی. 71

جدول12-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر مدت شیردهی... 71

جدول 13-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر سابقه مصرف داروهای ضدبارداری.................................................. 71

جدول 14-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر مدت مصرف داروهای ضدبارداری.................................................. 72

جدول15-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر سابقه رادیاسیون 72

 

 

جدول16-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر دفعات رادیاسیون 73

جدول17-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر سابقه فعالیت ورزشی  73

جدول18-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر مدت فعالیت ورزشی    73

جدول19-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر آگاهی از سرطان پستان و سابقه معاینات مكرر...................................... 74

جدول20-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر سابقه سرطان و بیماری­های پستان.................................................. 74

جدول21-4 مقایسه واحدهای پژوهش از نظر سابقه فامیلی سرطان پستان 75

جدول22-4 مدل رگرسیون لجستیك....................... 75

 

 

 

 

 

اختصارات

 

DES: Diethylstilbestrol

OCP: Oral Contraceptive Pills

HRT: Hormone Replacement Therapy

BRCA: Breast Cancer

BMI: Body Mass Index

DCIS: Ductal Carcinoma In Situ

LCIS: Lobular Carcinoma In Situ

IDC: Invasive (Infiltriating) Ductal Carcinoma

ILC: Invasive (Infiltriating) Lobular Carcinoma

PET: Positrone Emision Tomography

ASR: Age Standardised Rate

SEER: Surveillance Epidemiology and End Result program

FDA: Food and Drug Administration

MRM: Modified Radical Masatectomy


 

دانلود پایان نامه بررسی تأثیر عوامل محیطی در ابتلا به سرطان پستان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی تأثیر عوامل محیطی در ابتلا به سرطان پستان ,

<-BloTitle->
<-BloText->