خريد بک لينک
گيفت کارت
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه سوکر استار ارزان
ثبت شرکت در عمان
رزرو آنلاين هتل خارجي
فلنج
سایت همسریابی
مقاله مصرف مکمل های غذایی در ورزشکاران
<-BloTitle->
<-BloText->

عضویت در سایت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
ادرس سایت یا وبلاگ : http://
سال تولد:
جنسیت :
وضعیت تاهل :
کشور : (کشور محل سکونت)
شهر :
آیدی یاهو :
کد امنیتی : *

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-TalarTitle-> <-TalarSub-> <-TalarHit-> <-Talarwriter->

تاريخ : 27 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : آیداک | بازدید : <-PostHit->
مقاله مصرف مکمل های غذایی در ورزشکاران

مقاله مصرف مکمل های غذایی در ورزشکاران

دانلود مقاله مصرف مکمل های غذایی در ورزشکاران

مقاله مصرف مکمل های غذایی در ورزشکاران
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 151 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 61

مقاله مصرف مکمل های غذایی در ورزشکاران

بخشهایی از متن:

غذای پیش از مسابقه راجدی بگیرید

در آماده سازی ورزشکار برای شرکت در مسابقات ، ضروری است که او غذایی را پیش از مسابقه میل کند که هم انرژی زا وهم از لحاظ روانی رضایت بخش باشد . به عنوان مربیان ودرمانگران ورزشی ما اغلب موظف به ارائه پیشنهاداتی در مورد غذایی پیش از مسابقه هستیم . امروزه این امر کاملا روشن شده است که غذای پیش از مسابقه نقشی در رساندن انرژی به بدن در هنگام مسابقه ندارد. البته به جز در مواردی که ورزشکاران در رشته هایی مسابقه می دهند که بیش از 90 دقیقه به طول می انجامد . بیشتر انرژی مورد نیاز ورزشکار از مواد غذایی که چند روز قبل مصرف گردیده  تامین می شود . در تهیه یک برنامه غذایی مفید ودر حداقل نگاه داشتن مواد داخل معده توازنی به وجود آید . 

در تهیه غذایی پیش از مسابقه ،هدف به حد اکثر رساندن ذخیره گلیکوژن ،جلوگیری از نا رسایی های گوارشی ،احساس گرسنگی ، حفظ تعادل  مایعات  بدن و کاهش احتمال صدمات در نتیجه خستگی عضله  می باشد . برای دستیابی به این اهداف ضروری است عواملی را که می توانند بر غذای پیش از مسابقه تاثیر داشته باشند را به خاطر داشته بسپاریم این عوامل عبارتنداز : زمان مصرف ،ترکیب مواد غذایی ،ارزش گلیسمیک کربو هیدرات ،مقدار ونوع غذا ومایعات مصرفی .

...

چه‌ چیزی‌ موجب‌ افزایش‌ قدرت‌ در بچه‌ها می‌شود؟ امروزه‌ مدارك‌ علمی‌ نشان‌ می‌دهد كه‌ سازگاری‌ و تطبیق‌ بخش عمده‌ای‌ از كسب‌ قدرت‌ در كودكان‌ را سبب‌ می‌شود بنابراین‌ بچه‌ها با ارتقا توانایی‌ سیستم عصبی‌ بیشتر از آنچه‌ كه‌ به‌ واسطه‌ افزایش‌ چشمگیر در اندازه‌ عضله‌ ایجاد می‌شود‚ قدرت‌ عضلانی‌ به‌ دست‌ می‌آورند.این‌ امر در صورتی‌ مشاهده‌ می‌شود كه‌ برنامه‌ تمرین‌ مقاومتی‌ حداقل‌ 6 ماه‌ یا كمتر به‌ طول‌ بیانجامد. آنچه‌ كه‌ در دوره طولانی‌تری‌ از زمان‌ اتفاق‌ می‌افتد هنوز ناشناخته‌ مانده‌ است‌. اما دستیابی‌ كودكان‌ به‌ هیپرتروفی‌‚ به‌ خصوص‌ افراد زیرسن‌ بلوغ‌ بسیار مشكل‌تر از بزرگسالان‌ می‌باشد این‌ مساله‌ نشان‌ می‌دهد كه‌ ممكن‌ است‌ افزایش‌ رشد عضلانی‌ در پاسخ‌ به‌ تمرین‌ مقاومتی‌ بعد از سن‌ نوجوانی‌ شروع شود. یعنی‌ هنگامی‌ كه‌ نشانه‌های‌ هورمونی‌ در مردان‌ و زنان‌ بزرگسال‌ پدیدار می‌شود. درآغاز بلوغ‌ جنسی‌ مردان‌‚ اندازه‌ و قدرت‌ عضله‌ بدون‌ انجام‌ هیچ‌ تمرینی‌‚ تحت‌ تاثیر هورمون‌ تستوسترون‌ قرار دارداین‌ مساله‌ نشان‌ می‌دهد كه‌ بعد از بلوغ‌ جنسی‌‚ توانایی‌ افزایش‌ هیپرتروفی‌ عضله‌ ناشی‌ از تمرین‌ مقاومتی‌ فراتر از رشدطبیعی‌ می‌باشد. اما و در سال‌ 1992‚ 51 نفر از دانش‌آموزان‌ كلاس‌ اول‌‚ سوم‌ و پنجم‌ كه به‌ مدت‌ 12 هفته‌ تمرین‌ مقاومتی‌ انجام‌ داده‌ بودند را تحت‌ بررسی‌ قرار دارند. تمرینات‌ شامل‌ سه‌ حركت‌ انقباض یایزومتریك‌ با حداكثر شدت‌ در فلكشن‌ بازو‚ به‌ تعداد 10 مرتبه‌‚ دو نوبت‌ در روز و سه‌ جلسه‌ در هفته‌ بود. یك‌ گروه كنترل‌ از 47 دانش‌آموز كه‌ در برنامه‌ تمرینی‌ شركت‌ نداشتند نیز در نظر گرفته‌ شد.

...

ورزش پرورش اندام به معنی نوین و امروزی آن اگر چه قدمت چندانی نداشته و در طول چندین دهه اخیر در دنیا پا گرفته و در سرتاسر دنیا گسترش یافته است اما این ورزش و مشتقات آن اعم از قوی ترین مردان، مردان آهنین و وزنه برداری قدرتی که تلفیقی از وزنه برداری سنتی و پرورش اندام است مخصوصا در چندین سال اخیر پیشرفت های شتاب زده و حیرت انگیزی را پشت سر گذاشته و به قول گفتنی از سر حد عدم تا به اقلیم وجود این همه راه آمده است.در صورتی که واقع بین باشیم و از حقایق مسلم و غیر قابل انکار نیز قصد فرار نداشته باشیم باید اذعان کرد که ورزش های قدرتی که امروزه از نظر تعدد ورزشکار و از نظر بسیاری مسابقات و حتی از لحاظ محبوبیت عمومی حتی گوی سبقت را از ورزش اول دنیا یعنی فوتبال نیز ربوده است سهم عمده ای از موفقیت خود را مدیون کمپانی های داروسازی و مکمل سازی بوده است.شاید پر مصرف ترین داروها در ورزش های قدرتی را بتوان استروئیدها دانست. البته از این مهم نیز نمی توان گذشت که افدرین نیز به عنوان سلطان چربی سوزهای جهان علیرغم اینکه همچون استروئیدها در لیست داروهای ممنوعه و خطرناک قرار داده شده است اما هنوز هم همچون استروئیدها، دارویی پرطرفدار و پر مصرف بوده و به فراوانی نیز در بین ورزشکاران رشته های قدرتی مخصوصا پرورش اندام کاران مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر فرآورده های پر مصرف در این قبیل ورزش ها می توان به هورمون انسولین و هورمون رشد انسانی اشاره نمود که این مواد و این ترکیبات نیز همانند استروئیدها و افدرین در لیست سیاه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ قرار داشته و مصرف آنها نیز دوپینگ محسوب می شود.اما در این بین ترکیباتی نیز وجود دارند که امروزه نیز جای خود را به خوبی در ورزش های قدرتی باز کرده اند و در سطح جهانی از آنها به عنوان مکمل یاد می شود. امروزه انواع گوناگون و متنوعی از مکمل ها ساخته و به بازار عرضه شده است. این دسته از ترکیبات را می توان به گروه های عمده از قبیل مکمل های پروتئین، مکمل های ویتامینی، مکمل های حاوی اسید های چرب ضروری و مفید، مکمل های حاوی قندها و ... تقسیم بندی کرد.

 

دانلود مقاله مصرف مکمل های غذایی در ورزشکاران







ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله مصرف مکمل های غذایی در ورزشکاران ,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *


<-BloTitle->
<-BloText->